Proč další softwarová společnost?

Co nás k tomu vedlo a v čem jsme jiní?

Před tím, než jsme založili společnost, jsem si prošel několika zajímavými projekty. Ano, máme to štěstí, že je v tomto oboru z čeho vybírat. Zkusil jsem si jak korporátní prostředí tak startup. Pořád to ale nebylo ono.

„S tím, jak postupně přibývaly zkušenosti s agilním projektem, jsem zjistil, že to není tak špatné. Ne, ono je to vlastně super.“

Na posledním korporátním projektu jsem potkal spoustu zajímavých a skvělých lidí. Projekt měl celkem zajímavou náplň a snažili jsme se do toho šlapat naplno. Měl jsem to štěstí, že jsem do projektu nastoupil v době, kdy čerstvě prošel „Agilní transformací“. Většinu svého života jsem byl odchovaný „vodopádem“ a tak jsem se lehce bránil. S tím, jak postupně přibývaly zkušenosti s agilním projektem, jsem zjistil, že to není tak špatné. Ne, ono je to vlastně super. Prošel jsem si certifikací na scrum.org a zjistil jsem, že to je ta správná cesta. A ejhle, ona ta transformace proběhla jen na určité úrovni a to, co nás trápí, je věčná srážka s „vodopádovým“ managementem.

Tým byl ale naprosto úžasný a je to i celkem pochopitelné, že u takto velké společnosti přepnout management do úplně jiného režimu myšlení nebude snadné. Další ranou pro projekt byl nástup zcela nekompetentního product ownera. Ale jednalo se o interního zaměstnance společnosti, takže člověk nade všechny externí položky v excelu (ano tou položkou jsme byli my), které produkt tvoří.

„A zde přišla poslední kapka. Pracovní vztah je vždy založen na tom, že někdo dodává práci a za tu dostává zaplaceno. Je dobrým zvykem, že jak práce, tak finanční odměna dorazí včas.“

Jak jste z předchozího psaní pochopili, tak jsme na projekt byli dodáváni jako externí kapacita a to další celkem velkou společností. A zde přišla poslední kapka. Pracovní vztah je vždy založen na tom, že někdo dodává práci a za tu dostává zaplaceno. Je dobrým zvykem, že jak práce, tak finanční odměna dorazí včas. Ano, může se stát jakákoliv situace a stačí zvednout telefon, napsat email nebo cokoliv s informací, že peníze na místo 15. dorazí 25., jestli vůbec. Asi by v případě takového výpadku nikdo neměl problém, pokud by proběhla jakákoliv komunikace. Co myslíte, že se stalo? I přes ujištění, že už se to nestane se situace opakovala. Opět bez předchozí komunikace a bez omluvy.

A dost!

S kolegou Jiřím Libichem jsme již delší dobu přemýšleli nad tím, že bychom se do toho pustili samostatně. Vše, co jsem zde popsal, nás dovedlo k tomu, že to musí jít dělat lépe. Rozhodli jsme se, ze všeho co nás k založení AppTimu vedlo, ponaučit. Z našetřených peněz jsme se rozhodli to změnit.

Hledáme projekty pro lidi a ne lidi na projekty

Přidali se k nám šikovní kolegové, kteří jsou na stejné vlně jako já s Jirkou. Měli jsme i štěstí, že jsme jako tým dostali jedinečnou šanci. Podařilo se nám získat vývoj komponenty pro vyhledávání, postavené na Elastic Stacku. V kanceláři máme příjemnou atmosféru. Vše se dá řešit a díky aktuální situaci na trhu se nám daří získávat agilní projekty, postavené na moderních technologiích a se skvělými lidmi na druhé straně. Platíme své kolegy vždy včas. Jo a opravdu to funguje i remote. I tak se rádi v kanceláři potkáme, protože je možnost dát si spolu opravdu dobrý oběd 😀 a nejen to.

Práce nás baví a z toho, co nás k založení vedlo, neustoupíme

Rádi Tě přivítáme mezi nás.

Zdeněk Musil, CEO & AppTime team